. . . 8 עקרונות לחוויית לידה טובה
top of page

8 עקרונות לחוויית לידה טובה

עודכן: 9 באוג׳ 2023

בימים האחרונים אני מרגישה שאני חיה בין שני עולמות

את הטור הזה אני כותבת כבר מיום שלישי. בינתיים היום (ומחר) התקיימה מכירת יד שניה של כל החפצים שלנו. עשרות אנשים, חברים שבאו להפרד, אנשים שפתאום הדברים שלנו נהיו שלהם.

הפער בין החיים שלי שקורים כאן ועכשיו לבין המעבר, וכמובן ברקע המדינה שבוערת, הוא כל כך גדול שכבר אין לי אוויר.

לב שבור

ביום שני סיימתי את סדנת ההריון האחרונה שלי לאחר שנתיים בכללית.

בשיעור האחרון הזמנתי את בני/ות הזוג או מלווי הלידה כדי שירגישו מוכנים גם הם.

עברנו על כמה עקרונות מהותיים ללידה, שאני רוצה לתת לך- גם אם אינך בהריון, כי אני מאמינה שזה ידע חיוני למדריכה.

אז, הינה: 8 העקרונות לחוויית לידה טובה


1- מגע, ובפרט-

לחיצה בsij - עיסוי עם החלק האמצעי של האגודל בנקודות החיבור של הסאקרום עם האיליום - הגומות בגב שנמצאות מעל לטוסיק ומצידי עמוד השדרה,עיסוי שלהן בזמן הציר מקל מאוד את ההרגשה.

מסאז' בכף הרגל -עיסוי בכף הרגל מלמעלה ולמטה ובאצבעות מעודד שחרור, הרפיה ומביא להקלת הצירים.

לחיצת אטב - קירוב שני צידי האגן זה לזה, לכיוון עצם הזנב. הניחו את הידיים על עצמות האגן בחלקן האחורי והדקו אותן זו לזו. הפעולה מפחיתה עומס מהאגן ומסייעת להקל את חוויית הציר.

מגע אינטימי- נשיקות ומגע בפטמות וכן באיברי המין מביאים לשחרור אוקסיטוצין ויכולים לסייע מאוד ליולדת להתמודד עם הצירים. ממליצה שתעשו תיאום ציפיות עם הדולה.

2- נשימות:

סרעפתית (דומה להוג'אי) - נשימות עמוקות עד לניפוח הבטן, החזקת האוויר לרגע בפנים ואז נשיפה איטית.

כמו נהמה. מקלות את ההתמודדות עם הצירים.

נשיפה דרך קש - שאיפה עמוקה, ואז נשיפה בשפתיים מצומצמות. נשימה זו מתאימה לשלב בו את מרגישה צורך ללחוץ. לעיתים נשימה זו יעילה פחות עם אפידורל.

נשיפה על נר (דומה מאוד לקאפאלאבטי) - שאיפה עמוקה , ונשיפות קצרות ושטחיות- בכל נשיפה להשאיר את הפה פתוח כדי לאפשר כניסת אוויר פסיבית. הנשימה מתאימה לזמן הכיתור- הרגע בו התינוק יוצא ומותח את פתח הנרתיק. נשימה כזו תסייע למיילדת להגן לך על הפרינאום.

3- תנוחות זקופות:

מנחים זקופים במהלך הלידה מסייעים להתקדמות הלידה- בזכות ניצול כוח הכובד. אבל - זה לא אומר שצריך להיות בהם כל הלידה. יהיו למשל רגעים בהם יהיה לך נוח דווקא להיות בעמידת 6, או בעמידה נשענת.


4- אגן לא סימטרי

תנועות מעגליות של האגן, תנוחות בהן רגל אחת קדימה או הצידה- לוקחות את האגן למנח לא סימטרי המסייע לתינוק במסלול ההתברגות שלו מטה. למשל- תנועות מעגליות על כדור בזמן הציר, או תנועות מעגליות בעמידת 6.

5- כריעות ולאנג'ים

מנחים בהם האגן נפתח מסייעים לתינוק לרדת נמוך יותר בכל ציר. מנחים כאלה מביאים למיצוי של הציר ומזרזים את הלידה. אפשר לכרוע כנגד מי שאיתך, הקיר או בתליה על דבר גבוה.

6- הישענות

מנחים בהם את נתמכת עם החזה והראש מביאים להקלה בעומס ולתחושת שחרור גדולה שעוזרת לגוף להתמודד טוב יותר בזמן הציר.

7- תליה

מנחים בהם את מחיזקה את הידיים גבוה מעליך- למשל כשאת אוחזת בידית, חבל או מתח, או כשאת חובקת את המלווה שלך- הרגליים על הקרקע אבל את משחררת את כל כובד המשקל על הידיים- מוריד את העומס מהירכיים ומרצפת האגן ובכך מסייע משמעותית להתמודד עם הציר.

8- צחוק

צחוק עוזר לבריאות, וגם ללידה. הגיעי ללידה בידיעה שאת מתכוונת לצחוק. לפעמים הצחוק יביא את השחרור- ולפעמים כשאינך משוחררת, צחוק כפוי יעזור לשחרור להגיע.

ראי דוגמאות פה בתמונה המצורפת מתוך הסדנה:


ודברים אחרונים

-

1- הרצאה בנושא אימון הבטן והליבה בהריון ולאחר לידה - בזום, מוצש 5/8 20:30. ההרצאה חינמית אבל נדרשת הרשמה כדי שאוכל להיערך.

לינק לפרטים ולהרשמה מצורף בכפתור.


2- מסיבת מכירת ומסירת יד 2 - אצלנו בבית, מחר- שבת בשעות 9:00-13:00.

יהיו מלא דברים למסירה ולמכירה, עארק, ועוד.

בואו גם לא כדי לקנות, רק לתת חיבוק.

הפלייר מצורף פה למטה.

סנהדרין 16, תל אביב, קומה 5 דירה 20


נתראה מחר

נ"ב

הכתיבה שלי לא קולחת היום. אני מרגישה את זה, ואולי גם את מרגישה את זה בקריאה. תקופה מאתגרת. מקווה שהמייל יתן לך מידע חשוב למרות זאת (:

עינב


171 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page